neděle 23. října 2011

Souznění

Včera jsem polekala kočku.
Nesla jsem větve na kompost, a ona tam byla. Rychlostí blesku vystřelila opačným směrem, než jsem přicházela, popravdě jsme se lekly obě. Než zmizela úplně, ještě se ohlédla. A pak... Usedl na mě motýl.



V tu chvíli jsme obě znehybněly, já i ta šelmička pár metrů ode mě. Pozorovaly jsme motýla, jak se snaží ztuhlýma nožkama překonávat můj chlupatý svetr a chytat poslední sluneční paprsky toho dne.
Zůstaly jsme stát ve společném obdivu i překvapení.


Motýl vzlétl, kočka si vzpomněla na zamýšlený úprk a zmizela.
Kéž by nám, lidem, k souznění stačil malý motýl...

8 komentářů:

  1. Taky by jsem si to moc přála! Možná, když nás bude víc, mít stejné přání, stane se tak...

    OdpovědětVymazat
  2. Více podobných povznášejících zážitků všem lidem (pak by možná též prozřeli). Ještě aspoň pár takových sluníčkových dní. Na nebi, nebo aspoň v srdcích ♥

    OdpovědětVymazat
  3. Marianko, krásné počteníčko a milá fotečka. Hezký týden. Jitka

    OdpovědětVymazat
  4. Díky, děvčata.
    Podzim je plný melancholie, je fajn když ji slunce trochu prohřeje, jak říká Šárka, aspoň z našeho srdce.
    Hezké dny! M

    OdpovědětVymazat
  5. Milá Mari,
    husí kůže ke mně přilítla nečekaně, stačilo jen dočíst Tvůj článek. Ty umíš psát! Ty umíš žít! Ty umíš radovat se z maličkostí! Ty umíš potěšit!
    A tahle vaše česká trojka - Mari, kočka, motýl mi skvěle zapadá do něžné, milé a vtipné mozaiky, kterou si o Tobě už pár měsíců vytvářím! ;-)).
    Mari, moc krásný!
    Vivi

    OdpovědětVymazat
  6. Marianko, já mám taky husí kůži a ještě slzy na krajíčku, před chvilkou jsem měla telefonát...asi tam nebyl širokodaleko žádný motýl...
    Měj krásné odpoledne, Helena

    OdpovědětVymazat
  7. Tak teď už bulím úplně! Děkuji za krásný vzkaz, za křídla a za to, že jsou lidi jako ty.
    Pa, H.

    OdpovědětVymazat
  8. Krásně zachycený okamžik. Hezké, že si ho někdo uvědomí a dokáže ho takto krásně popsat. Úplné pohlazení na duši...
    PS: Děkuji za komentář na mém blogu, jsem ráda, že jsem Vás díky němu našla.

    OdpovědětVymazat